zondag 9 september 2007

De Yellow Submarine


Nou, op verzoek van velen, zal ik dan een kort verslag geven van mijn eerste dagen bij de Yellow Submarine. Op de foto zit ik op mijn kantoor op Hamlet. De Yellow Submarine is een duikschool met 3 vestigingen nl. Hamlet, Port Bonaire en De Yellow Submarine (hoofdvestiging). Ik werk 3 dagen in de week op Hamlet en de andere 2 dagen wissel ik tussen de Yellow Sub en Port Bonaire. Jaja, gewoon een fulltime baan dus! Op dit moment hou ik mij voornamelijk bezig met alle werkzaamheden die zoal op een duikschool voorkomen van het vullen van flessen (nee Frank, toch maar niet met grappa dampen!) tot het inschrijven van klanten (haha, nee, geen gasten) die bv een cursus willen, met de boot mee willen, spullen willen huren, informatie willen etc etc. Hiernaast nog een klein stukje administratie wat eea met zich meebrengt. Het is de bedoeling dat ik binnenkort een cursus rescue ga doen en als ik dit gehaald heb een cursus divemaster. Als dit eenmaal binnen is kan ik, naast mijn werkzaamheden, ook guided dives gaan doen, assisteren met de cursussen die gegeven worden en bootcaptain spelen. Al met al heb ik het goed naar m'n zin op de duikschool, leuke collega's, goede sfeer, super relaxed en gewoon lekker om weer aan het werk te zijn (moet wel vroeg opstaan, 06.15, pffffff). Verder natuurlijk perfect om van een hobby je werk te kunnen maken. Ik weet nog niet precies wanneer ik kan beginnen met de cursussen maar ik heb er nu al erg veel zin in.
Verder zijn de tekeningen van ons complex af en wachten we op de bouwvergunning. Als deze goedgekeurd is kunnen we al snel beginnen met de bouw, we zullen jullie op de hoogte houden.

4 opmerkingen:

Sharon zei

Dat klinkt goed zeg! Ik zie je voor me als een echte stoere divemaster MET de bijbehorende tattoo ;-)
En ga je het redden om straks te assisteren bij de Open Water van Patrick??

BBM zei

heey dickie

ziet er goed uit man. een office met een super-view. en dan ook nog een view op ons appartement!!...... hmmm
als je maar wel stil doet om 6:15, tis vakantie weet je nog. en je schrijft mensen in? Doe mij maar een "open water" op 24 november. ik ben al bij hoofdstuk 3 in mn studieboek, dus dat komt goed.

Mee zei

Hey Dick!

Verassing! Hoe gaat ie?? Via je ouders ben ik sinds vandaag op de hoogte dat je op Bonaire zit. Wat een kicken avontuur! Ik werd vooral enthousiast omdat je van duiken houdt. Ik heb het vorig jaar voor het eerst in Thailand gedaan en was meteen verkocht.
Kun je mij je email doorgeven, dan zal ik je mailen, anders zit ik je hele weblog te spammen met mijn verhalen ;)

Groetjes,
je buurmeisje Mee Lin

liselotte zei

Heeey Mee Lin, wat leuk om weer eens wat van je te horen, mail me maar even op hanebos@seaturtle-inn.com Gezellig!